Zamierzając zorganizować wesele musimy przebrnąć przez długie poszukiwania idealnego lokalu, w którym będziemy chcieli bawić się razem z naszymi gośćmi. W trakcie przeglądania ofert należy pamiętać, aby zapytać o każdy najmniejszy szczegół i zapisać go w umowie.

Przy wyborze sali weselnej obowiązuje zasada, że „kto pyta nie błądzi”. Nawet jeśli wydaje nam się, że coś jest oczywiste i głupie, to lepiej pytać się i zapisywać wszystko w umowie. Taka umowa zawierana pomiędzy parą młodą a usługodawcami powinna zawierać podstawowe informacje co do kwoty, terminu i menu oraz wszystkich innych dodatkowych szczegółów, które wliczają się do końcowego rachunku.

Analiza budżetu
Najważniejsza kwestia to oczywiście cena, która zazwyczaj podawana jest za jedną osobę. Pamiętajcie o tym, że w umowie należy zapisać tę kwotę i sprawdzić czy dokument nie zawiera żadnych zapisów o ewentualnej możliwości podniesieniu podanej stawki np. ze względu na wzrost cen produktów. Warto również zwrócić uwagę czy w przypadku zmniejszenia liczby gości kwota również nie ulega zmianie oraz do kiedy musimy podać ostateczną liczbę osób. Z reguły za dzieci płaci się połowę ceny, co również warto zapisać w umowie. Zapytajcie czy lokal udostępni nam w cenie wystarczającą ilość specjalnych krzesełek dla maluchów. Ustalmy i zapiszmy kiedy dokonywane będą płatności. Najlepiej dla nas płacić po weselu, ponieważ mamy wówczas możliwości egzekwowania zapisów umowy, jeżeli nie są one respektowane.

Ustalenie menu
To kolejna istotna kwestia. Czasem możemy ułożyć własne, w innych są gotowe zestawy, które jednak można delikatnie modyfikować. Menu możemy podpiąć do umowy jako zupełnie oddzielny załącznik lub w dokumencie głównym możemy zapisać to ile będzie ciepłych, ile zimnych dań, czy zostaną podane na zasadzie szwedzkiego stołu, czy dla każdego z gości na talerzu. Dla bezpieczeństwa warto też ustalić czy to co zostanie, będzie potem wydane młodej parze.

Alkohol
Wszelkie ustalenia co do alkoholu również należy zawrzeć w umowie, gdzie będzie zapis mówiący o tym, że alkohol załatwiamy we własnym zakresie lub że goście mogą pić tylko to, co zostanie podane w lokalu. Wówczas należy dokładnie zapisać cenę za butelkę wódki lub wina i podkreślić, czy życzymy sobie, aby gościom powyższe proponowano.